Spritpenna+Nemo= dålig kombination

Hi picture for facebook

Jaha, idag blir det bara en snabbis *nej inte sån snabbis fulingar där*
Idag slapp man ro till dagis, för idag kom Sigge *snygg-taxi-anders*
o hämtade oss vid kvart över 8, så skönt att slippa gå när det regnar spik o blåser rusk-vindar ute..
Liam var det inga problem att lämna idag, hela veckan har faktiskt gått bra *kan kanske bero på att mamma Mia varit lite gladare denna veckan*

Väl hemma, käkade nemo o sigge frukost, jag kände inte för att käka, så jag åt lite senare.
Tack Sigge för att du skjutsade oss, guld värt...

 picture for facebook

Sen har man packat o trasslat in sig i pack-tejp, skurit sig på ett plastkök av märket obh-nordica...
*starka prylar det där*
Medans man står där o packar i godan ro, så försvinner plötsligt Nemo *jag tänkte jisses han ligger säkert i nån jädrans kartong o skriker*
Jag ropade men får inget svar..
ropar igen...
Nemo svarar, : - jag sitter fast mamma...
men vart var han då, detta barn, jag hittade honom ingenstans, hör bara att han säger att han sitter fast..
Men tillslut hittar jag honom..
Under o emellan köks, stolarna..
Jag flyttade stolarna o tyckte det va lustigt för han satt ju egentligen inte fast.
Han sitter då med nerböjt huvud, o jag ser att han ligger på golvet med en.... PENNA..
okej penna= ingen fara
sprit-penna= INTE BRA ALLS!!!

ser att kreativia Nemo ligger o målar köks golvet med en svart sprit-penna!!!
nemo springer därifrån, o jag kollar vart han målat någonstans..
Jodå, han hade målat så fint på, golvet, ena köks-stolen på träet, på köksbordet under till, och som grädden på moset: har han ,målat sina små fina ringar på pappas vita/silverfärgade laptop....

Shocked

Jisses!!!!
jag fick panik o skrubbade.. men insåg ganska snabbt att detta går inte bort..
herregud maken lär bli förkrossad..
Får tag i disk-svampen o mr muscle, börjar skrubba försiktigt..
YES!!!!
det gick bort..
phu!!! *mia kan andas igen, men är vid detta laget blå i nyllet av att hållit andan för länge*
sen fortsätter jag att skrubba, o skrubba o skrubba lite till..



Asså detta barn slutar aldrig att förvåna mig i sin kreativitet..
undrar om detta är ett bra eller dåligt tecken att barn i denna åldern är så påhittiga???

Crystal Ball

När Maken kom hem, käkade vi middag o sen fick jag gå upp o vila..
FYYYY FASEN VA SKÖNT!!!
men har kommit på att när jag går upp o vilar ska jag stoppa i öron-proppar o skaffa en sån där mörker-mask till ögonen.. *fast risken är väl då att jag aldrig mer kliver upp*



Sen kliver man upp o makens tur att få vila när Nemo hoppar i säng, Liam sitter kvar med mig här nere, men han har snart lyckats ta knäcken på mig han med...
Detta tjat...
först ska han har, sen inte ha, sen ha, sen är det fel på det han ska ha, så får han annat, sen ska han ha nåt annat igen... gahhhh..
Han är visserligen övertrött så jag hoppas att han med däckar snart*om inte jag hinner däcka innan honom förstås*

Nu ska jag äta äkta danskt wienerbröd med choklad på o lite cola.. mumma..
*jan hade fått det från en jobbar kompis som bor i danmark men jobbar i malmö*
ska bli så äckligt gott, ska njuta av varenda tugga..

Nä, kanske inte jordens bästa blogg, men är så trött i protesen så hälften hade varit nog..

kram till er
kärlek till er alla // Skur-Mia




Kommentarer
Postat av: Patrik Holm

Men? Tyckte du att detta var bara lite? Tyckte nog det var ganska mkt jag! Roligt att läsa som vanligt.... Ser med spänning fram emot morgondagens kåserier.... :)

2011-09-22 @ 23:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!