Nemo regerar....



Trots dundrande skalle-bank ska jag försöka få ihop dagens bloggande..

Idag har man då inte gjort så mycket.
Dagen började med att man tog regn-kläderna på sig och barnen.
Sen tog man rodd-båten o rodde sig till dagis.
Vi såg ett par flytande löv, o ett gäng förvirrade sniglar som höll på att konventera sig till sjö-gurkor eller nåt.
*nemo undrade varför sniglarna inte hade flytväst*
Men precis när vi kommer fram till dagis så slutade det givetvis att regna, va fan, vi var ju redan dyng-sura, så då kunde det ju lika gärna ha fortsatt att regna.
Lämnade Liam, sa hejdå o vinkade..

tog tjöt-Nemo o rodde hemåt igen.
Asså, att en 2½-åring kan ha många frågor det vet ju alla.
Men Nemo han är ju extrem, han frågar om allt o alla HELA tiden, oavbrutet..
- Mamma... varför är det vatten ute??
-För att det regnar.
-Men varför regnar det??
-För att det gör det.
-Men varför då mamma???

men jisses det enda jag va fokuserad på va ju att hitta hem med båten o dricka mitt kaffe.
Inte svara på en massa frågor om gräs,träd,vatten,sniglar,hundbajs, ja allt han bara kunde komma på.
Asså detta barn ska tilläggas att han kan prata hela dagen, till o med i sömnen, han är ALDRIG tyst..
Gahhhh!!!
Väl hemma blev det till att kolla på filmen: Sixten Mcflin o Bärg-Arn (blixten mcqueen o bärgarn)
för en sisådär 75:e gången eller nåt. *japp, Mia kan alla replikerna även på tyska snart*

Hämtade kaffe, o Nemo tyckte tydligen att han hellre ville ha en trött mamma, så han valde att spilla ut mitt kaffe på bordet, o som kryddan på pizzan, varför inte kladda ut det ännu mer med händerna på bordet.
*städa*
*torka*
Går ut i köket , ska hämta mer kaffe.
Upptäcker att det inte finns mer kaffe i termosen *orkar inte brygga nytt*
Bestämmer mig för att ta en redbull istället. *håller den låååångt borta från duracell-nemo*

Har kommit på att vi har hemska ondskefulla djur här hemma.
Jo... det är faktiskt sant!!!
Vet inte vad dom är för några eller hur dom ser ut, men dom verkar livnära sig på toalett-papper, för varenda gång jag ska ha toa-papper så är det slut o bara en sketen toa-rulle hänger där..
funderar på om man ska ta o ringa antizimexm om detta. *eller blir man kanske idiot-förklarad då?*

Gudars vad jag INTE tycker om denna jäkla förkylning.
Nu har man varit som en läckande kran i flera veckor i näsan.
eller ja.. ena stunden en läckande kran i nästa är den som ett igen-murat avlopps-rör.
Man tar då lite Otrivin menthol-nässpray och...
POFF!!!!!
Så har man fått en liten lätt släng av hjärn-frys..
Wohoooo!!!
Sen e det dax för den dagliga nys-atacken *dvs. 15-20 ggr*
Har man tur är man inte gasig i magen samtidigt, för det gott folk kan jag säga är INGEN bra kombination *att nysa o fisa samtidigt*
Men det rådet jag kan ge till er om detta fenomen ändå skulle ske är:
Se för fasen till att ingen stackare står bakom dig *det kan få oväntade konsekvenser*
eller se till att hänga upp Gas-varnings-skyltar.

Jo.. förresten vet ni hur mycket smulor det blir av en halv kaka???
VÄLDIGT MÅNGA!!!!!
dvs, Nemos nya hobby:
Mosa kakor med sin leksaks-grävmaskin på bordet i tv-rummet, dessutom med choklad på..
HERREGUD!!!!
och som att inte detta räckte... så matade han sin robot-hund med hälften av dessa smulor.
Det positiva i detta är väl att nu skäller inte den jävlen på ett bra tag i alla fall..
Gud, detta barn!!
Skönt den dagen då han faktiskt börjar på dagis.
Men det slutar väl med att personalen på dagis ringer o ber mig komma o hämta ner honom från dagis-taket eller nåt..
HUA!!
Men jag älskar ju detta hyper-speedade barn i alla fall, med eller utan smulor *helst utan*

Nä, huvudvärken bankar som fasen just nu..
Så nu ska jag göra lite frallisar till Liam o llite oboy, o sen bara koppla av i soffan..

Vill bara tacka lilla syster som kom hit på momangen, när stora syster mia ringer o säger att hon har skalle-bank o lilla syster kommer bums.. *så jag fick sova lite*
Love you so.. pössen till dig..



Sen vill jag bara säga att jag är såååå stolt över min ena son Simon som verkligen utmanade sig själv i dag i skolan.. så förbannat stolt är jag som mamma ..
Puss min älskade son..

Nä, det får bli det sista för idag.. see ya all tomorrow..
ha det gott..
kärlek till er alla // rodd-båts-Mia



Kommentarer
Postat av: Patrik Holm

Nysa o fisa samtidigt..... Låter som stor risk för korsdrag om det är öppet blås i båda ändar???? Krya på dig!



/Kramen från trött Patrik!

2011-09-21 @ 23:08:29
Postat av: Oveirmelin

Excellent site.

2012-06-20 @ 17:33:53
URL: http://oveirmelin.blogll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!