2 Bulor o 1 trött mamma....



Fy bävrar o babianer sicken dag det varit idag!!!!

Morgonen började med kaffe i massor, för att vakna till liv, död som man är..
Barnen verkar ju ha snortat kaffepulver hela morgonen innan jag vaknat, o inte nog med det så har dom nog snortat mosade sockerbitar ur skålen på bordet, så speedade som dom har varit idag..

Först började dom med att leka leken: vi är speedade-kängurus-från-australien i soffan... detta innebär att man springer så fort man kan i soffan o hoppar sen över till den andra.. kul sport OM man inte heter mamma Mia o sitter mitt i landningsbanan, för små hoppande barn..

Men för känguru Nemo gick det inte lika bra, han lekte nämligen den lite mer avancerade leken: titta-kängurun-från-australien-kan-dyka-ner -i-golvet-leken... *man kan säga att han fick bula i huvvet*

Efter denna lek, var det dax för Nemo att se hur långt man kunde köra in en penna i näsan.. *jodå, näsan är djupare än vad man tror*

Sen skulle Nemo testa om man kunde skalla golvet, det hade nog gått bra om det inte stått en leksaks hink i vägen.. *så där kom en bula vid ögon-locket*

Då tyckte mamma Mia att nu är det nog dax att vara lite pedagogisk, så jag frågade om dom ville lera med playdoo-leran..
Japp, det ville dom, *skönt*

Mamma Mia plockade fram sakerna o leran o tänkte gött, nu hinner man kanske hinna sitta på toa o äntligen få bajsa ifred...
Hahahaha.. va det NÅGON som trodde på det..
Bajsa ifred när man har småbarn???
Nä nä... inte på byvägen i alla fall..

Så medans jag sitter där o försöker trycka ut värsta surfplattan a la IKEA ur röven, så kommer Nemo in o säger:
- Kolla mamma bajs!!!
I handen håller han en brun äcklig klutt som ser ut som bajs...
YAIK!!!!
så , det var ju bara att försöka trycka tillbaka den resterande biten iv IKEA-surfplattan, o tvätta händerna o springa ut i köket o kolla så han inte kletade med bajset..

*Stressar som fasen ut...*

Väl ute i köket, ber jag Nemo om att få den där bajs plutten han springer omkring med... *ja, han håller i den fortfarande*
Hämtar papper o ska ta den, då säger Liam:
- Mamma det e bara lera...

MEEEEEEEEEEEEEEEENNNNNN!!!!
satans barn, kunde han inte sagt det innan...
där offrade jag min IKEA-surfplatte skit, för Nemos låtsas bajs i näven...

Jaja..
Sen har jag sprungit ner i källaren hämtat kläderna sen igår, så nu luktar la dom mögligt o fint..

Jo, i morse när jag kom ner frågade jag maken om han hade slängt värmeljusen som brukar ligga på bordet..
Nä, det hade han inte, så han gick in o frågade Nemo vart dom var då svarar ungen:
- Dom har gömt sig!!!

Hm... fyndigt... ska nog åxå börja köra med det..

Nä avslutar kvällens bloggande med lite bilder från ler-pedagogiken idag..


liam koncentrerad....


nemo koncentrerad


Nemo dödar leran...


Sviter av allt snortande i kaffe burken kanske...


Ser ju kuligt ut....


Skit kul med andra ord....


tycker jag med säger Nemo....



kolla mamma va stark jag är......



jag med mamma......

Sådär.. ha det gott alla..
Kärlek till er // Pedagog-Mia


Kommentarer
Postat av: Nettan

Hahaha!

Kan du inte skriva en bok???? =P

2011-09-19 @ 20:07:55
Postat av: Mia Nielsen

asg jag skriva en bok.. nej haha.. vet inte vad den skulle handla om.. livet i full kaos på byvägen eller nåt... hahaha.. kram gumman kul att någon kommenterar, o du det e fritt att länka.. pöss nettan

2011-09-19 @ 22:14:45
URL: http://zombieplanet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!