nemo + packning = frustrerad mamma

Hello

God kväll folket!!!

idag har det vallats till dagis med tvilling-boggie-vagnen, o givetvis valde Liam att vi skulle gå byvägen..
pust...stön.. å stånk...
backe upp...
backe upp...ännu mer...
backe upp... ännu mera å så lite till..
skit kul att komma till dagis svettig som en gnu som gått ett zumba-pass...
men visst kilona rasar.. så skyll inte på mig *ni som vill att jag ska gå upp*
Lämnade klistret på dagis, o nemo hittade nog ta mig tusan varenda jäkla vattenpöl att hoppa i idag... *utan galonstället*
Väl hemma käkade fisken o jag frukost o kollade på *hör o häpna* ännu ett avsnitt av piggley winks äventyr.... gahhhh...
Sen fortsatte jag dagen med att rensa ur burarna till mini-svinen, diskade matskålar, kojjor, o flaskorna...
Nemo skulle hjälpa till..
han skulle stoppa i dom där häftiga brus-c-vitaminerna, men valde att dyngsur om händerna att hålla kvar dom där.. *ni vet väl att brustabletter är skit kul att hålla i handen när dom pyser*
så jag bojkottade detta barn med att skicka ner honom i köket med två bunkar som skulle diskas, men nemo kom aldrig tillbaka....
hm... jaha... varför har jag inte satt GPS på detta barn..
Ropar nemo!!!!
han svarar inte, jag springer ner för trappen, ut i köket...
jodå bunkarna ligger prydligt o fint i diskhon, men ingen nemo..
ropar igen....
fortfarande inget svar.. men upptäcker att hans stol står felparkerad.. nämligen vid köks-bänken, kollar runt o upptäcker till min fasa, sen skriker jag... NEEEEEEEJJJJJJJJ NEMO INTE SPRITPENNAN NU IGEN!!!!!!
springer in i tv-rummet...
nä, ingen nemo..
ingen nemo under köksbordet o pappas dator ser ren ut ... *pustar ut*
springer in i dator-rummet... japp.. DÄR under bordet ligger han med en svart spritpenna o målar så vackert så..
fast som tur var hade lill-picasso bara ritat några streck på golvet... *pustar ut igen*
tar pennan, med mycket skrik o gap kan jag säga...
låser in den förbaskade sprit-pennan.....

i morse tyckte han att chokladen på mackan såg ut som en ansikts-mask.. så här fin kan man bli om mamma bara vänder bort huvvet i fem minuter....



nu börjar bara bli så där lite lätt trött på honom, hinner ju inte få saker gjorda här hemma för att man måste springa o jaga nemo hela dagarna..
så nu ska jag sätta ut honom på blocket..
Här är annonsen:

Nemo 2½ år bortskänkes...

Har en liten dansk/svensk 2½ årig valp här hemma, som jag nu känner att jag måste omplacera
pga. tidsbrist o frustration.
Han är ljus i kaluffsen o lite lockig.
Han lyssnar till namnen: Nemo och fisken, men det går även bra att kalla honom lill-terroristen om man nu föredrar det..
Han behöver komma till ett hem med stor inhängnad och betongplattor, så att han inte gräver sig ut.
Han älskar att kladda med allt från lera till choklad.. pillar gärna in llite lera i öronen om tillfälle ges.
Han är jätte duktig på att hitta saker, typ glitter-pennor o sprit-pennor, men däremot är han lite knepig vid just överlämnandet av dessa.
Han anser att hittat är mitt...
Är ganska dominant mot andra hanvalpar, speciellt om dom är kull-syskon o i 4½ års åldern.
Han behöver komma till en familj som gärna skelar, då man verkligen behöver vidvinkel-seende, för att undvika att han försvinner någonstans.
Känner ni att ni är det rätta hemmet o har jordens tålamod, så tveka inte att maila... *läser mailen typ 40 ggr om dagen nu*
Mvh en frustrerad o mycket trött snart anorektisk mamma..
Ps. Han är inte rumsren för fem öre Ds


Tror ni att någon nappar på detta????

nä skämt o sido jag älskar min lille terrorist emil... men jag funderar starkt på att bygga en snickarboa till mig.. där jag kan låsa in mig själv om det bllir för mycket nemo...



nä avslutar med en bild på en betydligt lugnare Liam..



kollar youtube... hihi.. love..

puss o smisk, hallon elefant..
kärlek till er // Blocket-Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!