länge sen sist...

Hej hopp i hallon skogen..

här hemma i "beverly hills" är allt bara bra, man kan säga att varken jag eller barnen saknar villa villerkulla över huvud taget... mitt bort-tappade luktsinne o smak-sinne börjar sakta men säkert komma tillbaka.. känns så skönt, tröttheten är lite bättre men långt ifrån bra..
Men det blir säkert bättre när allt lugnat ner sig..
Fortfarande många kartonger kvar att packa upp, funderar på hur 2 människor kan samla på sig så mycket.. jisses.. någon gav mig ett bra förslag, att vi kanske skulle ha lite garage-loppis... hm.. kanske kunde vara nåt.. men jag tror ingen vill ha typ 10 kratonger med bebis kläder... eller 3 kratonger med skor... jisses.. MÅSTE jag verkligen göra mig av med alla mina skor o jackor??
*det kan ju vara bra att ha OM man hamnar på gatan*

eftersom jag inte bloggat på flera veckor känns det som, så kommer här en härlig liten bildkavalkad..
så håll i mössan:


Detta var innan flytten från slummen, Nemo babblar med sin storebror Simon i tele, lägg märke till ben-föringen, *undrar om han har fått för mycket tid med sin mamma*


Innan flytten från slummen... Liam babblar med storebror Sebbe, ska tilläggas att SÅ sitter faktiskt inte jag när jag pratar... hahaha.. *syftar på handen innanför  tröjan*


Här har vi kallat in flyttfirman pust o stånk, men dom var mest osams hela tiden, så vi avskedade dom.., men nu drar vi från slummen till beverly hills... weeeee....


Väl i det nya huset valde Nemo att markera sitt revir, genom att måla med pennor på det nyuppsatta dator skrivbordet, frågade om han var skyldig......


- vill inte prata mamma....... *nemo surar*


okej... det var väl jag då......


men mamma....visst blev det fint..... *hm..*


För att inviga det nya huset valde barnen att baka neger-bollar...
Nemo gjorde bruna, Liam färgade o jag med pärlsocker...
goda blev dom, dom få man hann smaka innan barnen käkat upp dom...


Förra lördagen var vi i Gislaved o hämtade dom stora älskade grabbarna Simon o Sebastian..
Vi var ju tvungna att handla lite på vägen hem, så vi gick in på maxi, o där inne stod allas våran jultomte.. barnen blev skit glada, men Nemo såg mest chockad ut.... hahaha


Simon o sebastian fick varsin Rubiks-kub, man kan säga att hela veckan har dom tränat... tränat...


och tränat lite till... det krävs MYCKET koncentration kan man säga....


Dom stora grabbarna vart jätte glada av att få ett stort rum med egen tv-hörna, snacks o godis o levande ljus, o sängen i andra änden...*mys*


Däremot verkar det som att dom e lite bortskämda med värmen i göteborg... haha.. för dom tyckte vi hade det så kallt... *fniss*


Men efter att jan satt på pannan så ökade tempen även för grabbarna... hihi
*öva på grabbar*


På söndagen gjorde bästaste maken, stek med potatis o äckligt god sås.. mumma.. tack hjärtat...


Jag lyckades med att sticka ett mönster... yeah.... lisbeth alias anders *systers kille*
trodde inte jag skulle lyckas.. men jag gjorde det... hahaha.. skam den som ger sig...


Och nu börjar Nemo känna sig hemma... övar inför äppel-krig eller nåt.. krigsmålad i nyllet o hugger i äpplet... *scary*


Nemo ville lera.. men tyckte nog att leran var för gammal o skulle testa fast-heten i den genom att kasta den runt hela matsalen.... *mamma va inte lika lycklig som nemo kan man säga*

'
Nemo bytte leran mot pärlor.. ja det kan ju inte vara så farligt tänkte jag...
Men kommer ut i hallen o får då se detta, ännu ett konstvärk skapat av allas våran konstnär Nemo texas charlie Nielsen... *pärlor gör ont att kliva på *


Sen var det dax för en liten kusin träff, fattades bara systers barn men brors barnen var här med farfar/morfar.. Isabelle ser onekligen nöjd ut, för att inte tala om vad Nemo gör.. *spana in vart han har händerna*


I lördags var vi i Gislaved o lämnade dom stora killarna.. så jäkla tomt det blev här hemma, dom har ju varit som ett par extra hjälpande händer med barnen...
Så vi stannade till i värnamo, på vägen hem o käkade skräp mat...


Lilla Lina *liams nya namn* hihi.. klippas eller inte klippas.. det är frågan...


Den nya hobbyn, är att sticka sockar med en loom *en rund ring med piggar på* dessa sockar gjorde jag till syss i går kväll.. virkade små rosetter o satte fast.. nu slipper hon i alla fall frysa om tassarna..

Så det där var allt i som hänt i sin korthet i bilder...

puss o kram gammel gam..
kärlek till er alla // Handarbets-Mia

Kommentarer
Postat av: Patrik Holm

Tack..... för att du kommit igång med bloggandet igen! :D :D: D

2011-11-09 @ 23:37:18
Postat av: Mia Nielsen

hihi... ja du bussen... kanske inte blir lika intensivt men jag tragglar på mellan upp-packandet av kartonger... hehe.. stor kramiz till dig patrik// Mia

2011-11-12 @ 18:13:07
URL: http://zombieplanet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!