sura små klementiner...

Hello
God kväll där ute.. hoppas eran dag har varit bra.
Här hemma har det varit ovanligt lugnt,  Mia har faktiskt kunnat ta det lite lugnt åxå... wohooooo.. hur skönt som helst.. *faktiskt*
Barnen klädde faktiskt på sig kläderna utan vilda protester, blod o tårar *bara det va skit gött*
Jag kunde då fokusera på mig själv o hann till o med att borsta ut mitt långa toviga hår, som jag inte sett sin polare borste på typ 4 dagar *jag duschar håret men glömmer att borsta ur det, sen duschar jag lite till o ännu flera tovor bildas*
detta tog typ 10 minuter o det var ungefär den tiden det tog för mini-terroristerna att få på sig kläderna...

Sen var det stövlar o jackor o mössor o vantar... stod länge o funderade på om man skulle börja med overall, men känner att än funnkar nog det fodrade fleece-stället att ha på dagis..
sen puttades den stora vagnen upp för backarna o till dagis..
Nemo tjatar hela tiden om att han åxå vill gå på dagis, han vill åxå äta på dagis, han vill leka med den stora röda bussen på dagis, så att skola in honom lär ju inte ta mer än några minuter... hahaha

Hemfärd med en liten nemo som frågar, tjatar o iaktar ta mig tusan ALLT... *min hjärna blöder efter en tur fram o tillbaka från dagis med nemo i vagnen*
Väl hemma, vankades det kaffe  o macka.

Sen kutade vi ner i tvätt-stugan o Nemo var så hjälpsam *som alltid* o hävde in den smutsiga tvätten i maskinen, ja han gjorde det så ordentligt att jag ett tag trodde att han skulle krypa in själv i maskinen.

Efter att vi matat maskinen med tvätt, satte vi oss faktiskt i soffan Nemo kollade på film o jag virkade på mitt överkast till sängen.. *hua, mycket garn där kan man säga*

sen var det dax att knalla iväg till dagis igen för att hämta Limmet..
Han var sur som en omogen grapefrukt när vi skulle gå hem.
Hemma fortsatte han att leka sur-fil, så det slutade med att han fick gå in på sitt rum..
Ja då gjorde givetvis Nemo likadant, o stängde in sig själv i sitt rum, jag öppnade o den lille räkan på snart 3 år skriker åt mig att : - JAG VILL VA IFED MAMMA... *mamma mia stängde dörren tyst o mållös*

Så när anfallet på sura klementiner gått över, var allt frid o fröjd igen, ställde mig i en het dusch o bara njöt när maken kom hem, käkade o sen mias dagliga powernap...
Nu är det bara att sitta här vid datorn o bara göra så lite som möjligt, men jag ska nog springa ner ett par rundor till i tvättstugan o föda maskinen lite till, den verkade näst intill utsvulten, så då e det ju tur att man har mycket att fö den med..

ha det gott alla goa människor..
kärlek till er..
puss o kram rutten banan // tvätt-Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!